Cum să-ți menții greutatea iarna?

Slăbește sănătos

Iarna este o perioadă care ridică multe provocări pentru persoanele care întâmpină greutăți în a-și menține greutatea. Vreau să îți mărturisesc că dacă și tu ești una dintre aceste persoane te înțeleg perfect. În următoarele rânduri îți voi oferi 5 soluții în a te ajuta să îți menții silueta.

În timp ce vremea răcește, zilele  se scurtează, de multe ori ne gândim că vom putea să ascundem kilogramele în plus acumulate prin sedentarism și mâncarea consumată, cu un plover mai gros sau mai larg. Decide însă că iarna aceasta nu va fi așa pentru tine. De ce? Pentru că există metode simple prin care poți să fi în formă chiar și iarna.

1 .Stai mai mult la soare

Cum să slăbești iarna

Lipsa de lumină naturală poate duce la reducerea serotoniei, un hormon responsabil pentru starea de bine emanat în creierul nostru, ceea ce poate conduce la stări de depresie și anxietate, înăbușite de foarte multe persoane prin a mâncă mai des. Expunându-te cât mai des la soare nivelul tău de serotonină va fi mai ridicat, te vei simți mai în forma. Poți savura razele soarelui dimineața în timp ce îți bei cafeaua la lucru prin a te uita pe geam afară dar și prin plimbări scurte de 15 minute la pauza de prânz sau în drum spre casă. Dacă nu reușești să ieși prea mult din casă te poți ajuta folosind lumini fostforescente în cameră.

2. Consumă grăsimi nesaturate

sunday (7)

Știai că organismul tău are nevoie de grăsimi nesaturate pentru a putea absorbi nutrienți importanți? De asemenea știai că aceste grăsimi te pot ajuta să slăbești? Pe cât de greu de crezut, pe atât de adevărat. Grăsimile nesaturate te pot ajuta la absorbția vitaminelor A, D și E, și de asemenea sunt necesare funcționării optime a sistemului nervos. Datorită contribuției la sistemul nervos, nu doar că te vei simții mai sănătos, dar și starea ta psihică va fi una mai pozitivă,în ciuda cerului înnorat de iarnă.

Grăsimile sănătoase le vei găsi în măsline, uleiul de măsline, migdale, avocado, somon, alune, anșoa, semințe de floarea soarelui, sau ulei de cocos nerafinat. Dacă grăsimile sănătoase contribuie la acumularea de nutrienți și scăderea în greutate, grăsimile procesate, cu preponderență grăsimile hidrogenate au un efect invers, deoarece consumul acestora duce la acumularea kilogramelor în plus și la probleme de sănătate.

Spre exemplu sunt studii care arată că consumarea a 2 linguri de ulei de cocos neprocesat pe zi, poate duce la creșterea temperaturii corpului ajutând procesele metabolice, care tind să încetinească iarna datorită dietei și a sedentarismului.

3. Alege legumele sezonului

Slăbește sănătos și iarna

Probabil că îți este dor de roșiile de vară culese direct din grădină, spre deosebire de cele fără gust pe care le găsim cu toții pe rafturile supermarketurilor.  Însă legumele care cresc în acest sezon sunt alegerea perfectă atât pentru savoarea lor cât și pentru păstrarea proporțiilor dorite. Specialiști brazilieni din domeniul nutriției au descoperit că persoanele care consumă fructe de culoare verde închis și portocaliu în perioada iernii au avut mai mult succes în a-ți menține greutatea și chiar în a-și reduce greutatea pe parcursul iernii. Poate te întrebi mai exact, care sunt aceste legume și fructe? Acestea sunt: morcovii, dovleacul dulce, cartofii dulci, spanacul, brocoli, portocalele, clementinele, mandarinele și nu numai. Proaspete sau gătite aceste fructe și legume nu doar că te vor ajuta să îți păstrezi silueta dar îți vor asigura și cantitatea de energie și vitamine de care ai nevoie în acest sezon.

 4. Fii activ acasă!

Fii activ!

Un studiu derulat la Universitatea Michigan din SUA arată că majoritatea persoanelor care desfășoară activități intense în jurul casei precum grădinărit, construcții, întreținerea gazonului, pe parcursul verii, tind să manifeste un nivel mai ridicat de sedentarism în sezonul rece.  Mare parte din activitățile din timpul verii nu sunt înlocuite cu altele în timpul sezonului rece. Astfel, chiar dacă am consuma aceeași cantitate de mâncare iarna precum vara, iarna vom depune mai mult dacă nu avem același nivel de activitate fizică. Având însă în vedere că iarna oricum tentațiile culinare sunt mult mai mari și oricine consumă mult mai multe alimente, o mare parte dintre ele fiind și procesate, menținerea greutății constituie o adevărată provocare.

Recomandarea specialiștilor este găsirea unor activități fizice, exerciții care să implice întregul organism, pe care să le practicăm pe parcursul iernii atunci când ieșim mai puțin afară. O soluție care este atât practică cât și amuzantă sunt jocurile Wii, dansurile coregrafice sau jocurile sportive sunt apreciate atât de adulți cât și de copii. O altă soluție ar putea fi dansurile în doi care sunt atât Romantice dar și eficiente în punerea în mișcare a întregului organism.

 

Dacă iarna reprezintă o adevărată provocare pentru tine în a-ți menține greutatea, iar soluțiile încercate nu dau rezultate, alege consultațiile personalizate și nu ezita să îmi lași un mesaj pe pagina de Facebook!

Citește mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *