Cum să consumăm fructele Goji în mod correct?

Nutriție

Cu siguranță ai auzit de fructele goji și o parte din beneficiile pe care aceste fructe le au asupra sănătății. Dar oare cum și în ce fel aceste fructe ne ajută? Fructele Goji sunt recunoscute ca plante medicinale în istoria medicinală a Chinei. Mulți oameni folosesc fructele Goji pentru a-și trata ochii, ficatul și problemele de rinichi. Cunoscute în termeni populari ca fructele lupului, fructele goji au un gust dulce acrișor și sunt consumate de cele mai multe ori deshidratate.

Dacă deja consumi fructele goji sau vrei să le încerci, sunt o serie de lucruri pe care trebuie să le știi pentru a vedea dacă se potrivesc nevoilor tale nutriționale.

1.Fructele Goji sunt bogate în nutrienți

Nutriție

Din punct de vedere nutritiv, fructele goji sunt o sursă de multe vitamine și minerale precum: Vitamina C, Fibre, Fier, Vitamina A, Zinc și antioxidanți. Alături de aceste elemente nutriționale fructele Goji conțin 8 aminoacizi esențiali. Fructele Goji sunt de asemenea extrem de bogate în proteine, fiind extrem de hrănitoare. În ceea ce privesc carbohidrații conținuți de aceste fructe, aceștia sunt carbohidrați complecși. Acești carbohidrați ajută la menținerea echilibrului glicemiei din sânge, reducând riscul de scădere bruscă a glicemiei.

2. Sunt situații în care fructele Goji nu sunt indicate

Nutriție și sănătate

Având efecte medicinale, fructele Goji pot interacționa cu tratamente medicamentoase luate pe termen lung. De asemenea ar trebui să eviți să consumi fructele Goji dacă ai o glicemie scăzută, folosești tratamente de subțiere a sângelui, ai o tensiune foarte scăzută sau foarte ridicată, alăptezi sau ești însărcinată, sunteți alergici la acest fruct.

O pătrime de ceașcă de fructe goji conține 340% din cantitatea de vitamina A de care au nevoie. Este nevoie să ții cont de cantitatea de fructe Goji servită pentru a evita riscul intoxicării cu vitamina A.

3. Fructele Goji au beneficii în menținerea unui nivel ridicat al sănătății

Nutriție

Principalele beneficii ale fructelor Goji în ceea ce privește sănătatea sunt: creșterea imunității, protecția de gripă și creșterea eficienței vaccinurilor antigripale.

Fructele Goji ajută la scăderea în greutate. Acest lucru este posibil datorită cantității mari de energie conținute de aceste fructe, care și consumate în cantității mici își vor face simțite efectele. Acestea pot înlocui cu eficientă o gustare dulce între mese. Fructele Goji au puține calorii însă pot înlocui cu succes alte fructe uscate sau alte gustări bazate pe preparate ce conțin cantități mari de zahăr.

Studii nutriționale arată că fructele Goji conțin un nivel ridicat de antiozidanți responsabili pentru culoarea lor puternică. Antioxidanții ajută organismul uman în lupta cu factorii nocivi din aer și apă și precum și cu radiațiile. De asemenea studii medicală arată că persoane în vârstă ce au consumat de mai mult de 3 luni în fiecare zi fructe Goji au prezentat reduceri ale depigmentării pielii sau a depozitelor galbene pe globul ocular.

Menținerea echilibrului glicemiei este un alt beneficiu major oferit de acest fruct. Fructele Goji te pot ajuta să îți crești toleranța la glucide, să-ți reducă rezistența la insulină și pentru a  stimuleza celulele producătoare de insulină.

4. Consumă fructele Goji la micul dejun și nu numai!

Nutriție

Cele mai multe supermarket-uri vând fructele Goji in formă deshidratată fie în pachete mici, fie en-gros. Cel mai bun mod de a le folosi este în cadrul micului dejun servite cu iaurt și cereale sau  consumate în sucuri de fructe.

Fructele Goji sunt extraordinar de gustoase și gătite cu carne de porc sau curcan, adăugând o savoare dulce-acrișoară. În plus vitamina C ajuta la absorbția fierului din carne de către organism.

Este recomandat a se consuma între 2 și 3 linguri de fructe Goji pe zi pentru a beneficia în cel mai eficient mod de beneficiile acestui fruct.

 

Citește mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *