Tipurile de metabolism și modul în care exercițiile le afectează!

Everyday Makeup Tutorial

Cei mai multi oameni cred că dacă merg la sală sau fac exerciții fizice zilnic îi va ajuta în a avea un metabolism care funcționează mai rapid. Cu toate acestea, deși este în mare parte adevărat, înainte de a ne avânta în a începe un program de exerciții foarte ambițios este important să înțelegem niște aspecte referitoare la modul în care funcționează metabolismul în ansamblul său.

În primul rând trebuie să înțelegem cum ardem caloriile. Cuvântul metabolism definește procedeul prin care un organism arde calorii pentru a furniza corpullui energia funcționării optime. Practic, sunt trei moduri în care orice organismul uman arde caloriile:

1. Metabolismul bazal: responsabil pentru 75% din întreaga energie consumate pe parcursul zilei. Coprul tău are nevoie să furnizeze organelor tale energie necesare, chiar dacă nu depui al efort. Chiar dacă pare greu de crezut, corpul tău consumă o energie semnificativă chiar și atunci când dormi, stai sau nu desfășori o activitate fizică intensă.  

 

Metabolism bazal

 

2. Efectul termic al digestiei: când consumăm alimente, organismul crește temperatura în sistemul digestiv pentru a putea a le putea procesa. Organismul necesită mai multă energie în sistemul digestiv pentru a proces alimentele decât atunci când nu avem nimic în stomac. Efectul termic al digestiei consumă mai mult de 10% din energia necesară într-o zi întreagă.

 

Metabolism

 

3. Energia consumată în activitatea fizică: fie in timpul activităților cotidiene sau derulezi un antrenament fizic. Consumăm energie și atunci când spălăm vase, urcăm scările, ridicăm o cutie sau ridicăm greutăți la sală. DIn punct de vedere metabolic activitățile noastre fizice ce presupun mișcare consumă acelați fel de energie. Cantitatea de energie consumată depinde de ritmul activității fizice a fiecărei persoane.

 

Metabolism

Cantitatea de energie pe care o consumi într-o zi este suma tuturor metodelor enumerate mai sus.

Așa că se pune întrebarea, sunt exercițiile fizice esențiale în modul în care funcționează metabolismul tău?  Energia consumată în activitatea fizică este în mod direct afectată de natura activităților derulate într-o zi. Cu cât o persoană face mai multe exerciții, cu atât mai multe calorii sunt arse. Creșterea numărului de calorii care sunt consumate într-o zi prin activități fizice te vor ajuta să arzi grăsimile în mod mai rapid.

Atunci când ridici greutăți, alergi, te plimbi sau îți folosești musculatura, corpul tău folosește mai multă glucoză care este stocată în mușchi Presupune consumarea unei energii aparte pentru a stoca glucoză în mușchi, de asemenea tot prin exerciții este consumată energia pe care corpul o folosește pentru a pune în mișcare mușchii.

Cu exerciții de tip cardio, sau de o intensietate mai redusă vei consuma foarte puțină glucoză însă organismul tău va consum acizi grași cu alte cuvinte grăsime. Aceasta înseamnă că organismul nu va va stoca glocoză care este folosită în a oferi energie mușchilor. Ceea ce presupune că exercițiile de acest tip nu cresc în mod necesar metabolismul.

Pe de altă parte, exercițiile de o intensitate mai ridicată desfășurate în intervale mai mici ce presupun spre exemplu exercițiile de o intensitate mai rdiciată sau ridicarea greutăților, vei folosi glucoza stocată în mușchi. Pentru a menține energia de care mușchii au nevoie pentru a fi puși în mișcare organismul va trimite mai multă glucoză mușchilor, ceea ce presupune un proces de durată. Timpul pe care organismul îl consumă pentru a stoca din nou substanțele necesare furnizării de energie variază de la o persoană la alta, însă  în această perioadă metabolismul este mai ridicat, transformând mai multe alimente consumate în energie.

În concluzie, dacă îți dorești creșterea metabolismului, alege să faci exerciții care îți vor consuma glucoza stocată în mușchi mai degrabă decât exerciții care consumă acizi grași. Un alt aspect important constă în durata efectului pozitiv ale exerciților de intensitate ridicată, metabolismul este mai ridicat mult timp după ce ai terminat antrenamentul propus.
Află mai mult despre cum poți să-ți optimizezi metabolismul cu programul Metabolic Balance. Alege un stil de viață sănătos începând de azi!

Citește mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *