4 Sfaturi în a te menține în formă cu ocazia sărbătorilor de iarnă!

Menține-te în formă de sărbători

De sărbătorile de iarnă, fiecare dintre noi întâmpină dificultăți în a-și menține silueta optimă. Atracțile culinare unice, mâncarea bogată în carbohidrați și condimente, face ca adunarea unor kilograme în plus să fie aproape de neevitat.  În următoarele rânduri vreau să îți dau 4 sfaturi prin care poți evita cu ușurință acumularea de kilograme în plus în perioada sărbătorilor.

  1. Asigură-te că mănânci suficient de consistent la micul dejun

Mic dejun sănătos

Micul dejun este cea mai importantă masă. Asigurarea unui mic dejun consistent și bogat în  nutrienți îți va tăia anumite pofte pentru alimente procesate sau dulciuri, cu care suntem tentați pe parcursul zilei.

Asigură-te că micul dejun este destul de consistent! Alimente precum ouăle fierte, spanacul fiert preparat cu lapte sau iaurt, ciupercile la cuptor sau preparatele de avocado, te vor ajuta să îți păstrezi un apetit scăzut și în final să reduci tentația de a consuma alimente procesate sau dulciuri.

  1. Calculează caloriile, nu mesele

Calculează caloriilor

Problema meselor de sărbători nu constă în cantitatea de mâncare ci valoarea caloriilor pe care le consumăm. Cheia nu stă în a  te restricționa, ci în a face combinații rezonabile. Mai exact combină alimente cu o valoare calorică ridicată cu alimente sărace în calorii. De exemplu alege să combini legume sărace în calorii precum: brocoli, morcovi, asparagus, salată, ciuperci sau conopidă, cu acele alimente care sunt extrem de gustoase dar bogate în calorii precum friptura de porc, curcan sau pui. Nu doar că aceste legume sunt sărace din punct de vedere caloric, dar sunt în același timp și bogate în nutrienți benefici în funcționarea optimă a metabolismului. Elimină, însă, grăsimea animală pe cât posibil consumând mai mult partea proteică a acesteia.

Dacă ești mare fan al cartofilor, încearcă să combini această legumă cu o salată sau alte legume sărace în calorii, încearcă să eviți combinația friptură – cartofi, o combinație mult prea comună de sărbători, foarte gustoasă însă nu foarte benefică pentru funcționarea optimă a metabolismului.

  1. Îngheață alimentele ce rămân în plus

Îngheață mâncarea în plus

Ziua de Anul Nou este o una pe an, însă mâncarea pregătită pentru această zi ar putea ajunge pentru o săptămână pentru majoritatea dintre noi. Așa că mâncarea delicioasă, pregătită cu mult entuziasm pentru ziua de Anul Nou, nu ar trebui să fie consumată într-un timp atât de scurt. Sfatul meu este să menții cantitatea cu care esți obișnuit să o consumi zilnic și pentru această perioadă și să îngheți restul de mâncare neconsumată.

Din dorința de a nu lăsa anumite alimente neconsumate sau a nu risipi suntem tentați să ne suprasolicităm organismul cu mult mai multe alimente decât îi este necesar.  Toate aceste alimente pot fi servite însă în mai multe zile ajutându-ne să ne păstrăm echilibrul dorit.

  1. Mesele în plus trebuie să conțină porții mici și să fie consumate încet

Mese sănătoase de sărbători

În perioada sărbătorilor obișnuim să mergem în vizite sau să fim vizitați. Cu ocazia fiecărei vizite, un lucru e cu siguranță cert: vom mai servi ceva. Pentru că nu e politicos să refuzăm sfatul meu este următorul, dintre felurile servite alege cel mai mic fel. De asemenea consumă acest fel cât de încet. În acest fel vei putea participa activ la discuții și vei savura cu plăcere fiecare fel servit între mese, fără a consuma o cantitate echivalentă unei mese de prânz.

Dacă ești servit cu un desert, ai putea să încerci să termini ultimul desertul. Un desert consumat încet este savurat mult mai bine, iar prin această modalitate, vei evita să mai fi servit și cu alte porții.  

Alături de toate aceste sfaturi te încurajez să servești în primul rând acele feluri de mâncare care îți plac cel mai mult. Bucură-te de sărbători într-un mod sănătos!

Citește mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *