8 motive pentru care să incluzi avocado cât de des în alimentația ta

 

Alimentație sănătoasă

Poate că citirea acestui articol te va face să crezi că sunt mult prea încântată de acest fruct. Cu toate acestea așa numitul ”aur verde” al brazilienilor, avocado este un fruct care te va ajuta în atâtea domenii ale sănătății încât nu vei găsi motive pentru care să nu-l consumi!

După cum poate ți-ai dat seama, avocado est un fruct oarecum atipic. Majoritatea fructelor sunt dulci, și subt bogate ăn carbohidrați, spre deosebire de acestea, gustul fructului avocado e departe de a fi cel dulce, iar principala componentă a acestui fruct constă în grăsimi sănătoase.

Numeroase studii în domeniul nutriției demonstrează efectele pozitive ale acestui fruct. În continuare eu voi aminti doar 8 dintre cele regăsite în diferitele studii, 8 beneficii care pe mine m-au convins și sper să te convingă și pe tine!

1. Avocado este extraordinar de bogat în nutrienți

Vitamine și nutrienți

Avocado a devenit în ultimii ani un fruct extrem de popular printre persoanele preocupate de sănătatea individuală. Deseori în articole sau în rețete cu avocado, acesta este denumit ca fiind un ”super aliment”, ceea ce nu e, însă bogăția sa în nutrienți și efectele benefice ale consumului acestui aliment face ca acest aliment să pară așa.

Există diferite feluri de avocado, cu forme diferite, de la forma de pară la cea rotundă și de diferite culori de la verde la negru și diferite variante intermediare, de asemenea acestea pot cântării de la 200 g pana la aproape 1 kg jumate.

Cu toate acestea cel mai cunoscut avocado este cel denumit popular și para de crocodil, care are așa cum îi spune denumirea forma unei pere, și textura deluroasă asemenea solzilor unui crocodil.

Avocado este considerat un fruct extrem de nutritiv deoarece include 20 de vitamine și minerale diferite dintre care, vitamina K, C, B5, B6, E, Magneziu, Mangan, Cupru, FIer, ZInc, Fostfor, Vitaminele A, B1, B2 și B3. Alături de acesta un avocado norma conține cam 160 de calorii, 2 grame de proteine și 15 grame de grăsimi sănătoase. De asemenea conțin 9 g de carbohidrați, dintre care 7 g sunt fibre iar 2 g alte categorii de carbohidrați.

2. Avocado conține mai mult potasiu decât bananele

Alimentație sănătoasă

Potasiul este un nutrient de care avem mare nevoie, și pe care mulți dintre noi nu reușim să îl asimilăm într-o cantitate optimă. La ce ajută potasiul? Acest nutrient esențial ajută la menținerea reducerii tensiunii, la prevenirea atacului de cord dar de asemenea și la menținerea funcționării optime a rinichilor.

3. Avocado conține acizi grași monosaturați ce ajută buna funcționare a inimii

Sănătatea inimii

Majoritatea caloriilor conținute de fructul avocado provin defapt din grăsimile ușoare, și anume din acidul oleic. Acest tip de acid se mai regăsește și în uleiul de măsline, un ulei bine cunoscut pentru efectele sale benefice. Acidul oleic are un impact pozitiv în reducerea inflamațiilor.

4. Avocado conține multe fibre

Fibrele și digestia

Fibrele sunt nutrienți benefici digestiei optime. Avocado este un fruct bogat în fibre. Acestea contribuie la pierderea greutății și reduc zahărul din sânge

La 100g de avocado, se regăsesc 7 g de fibre, consistând în 27% din cantitatea recomandată pe zi pentru o persoană adultă.

5. Consumul constant de avocado te poate ajuta în a pierde greutate

Slăbește sănătos

Tot mai multe studii arată că avocado ajută la pierderea greutății. Sunt două motive identificate mai des, primul este consistența mare de fibre – amintit mai sus, iar al doilea este reducerea poftei de mâncare și menținerea sațietății. Timp de 5 ore după ce fructul avocado este consumat acesta persoana nu simte să mănânce la fel de mult.

6. Avocado conține antioxidanți benefici pentru ochi

Sănătatea ochilor

Fructul de avocado ajută la asimilarea antiozidanților din alte fructe și legume. Însă mai mult decât atât avocado conține antioxidanți ce ajută la menținerea sănătății ochilor. Acești antizidanți sunt corelați cu prevenția cataractei la vârste înaintate și nu numai dar și a altor malformații ale ochilor. Cu alte cuvinte consumul de avocado te poate ajuta să ai grijă de ochii tăi pe termen lung.

7. Avocado ajută la îmbunătățirea întregii sănătăți

Stil de viață sănătos

Studiile arată că persoanele care consumă în mod constant avocado au mai puține probleme în anumite domenii. Un studiu pe un eșantion de peste 17000 de participanți prezentat pe site-ul nutrition authority arată că persoanele care consumă în mod constant avocado au mai puține probleme cu metabolismul, cu sistemul cardiac dar și cu diabetul. De asemenea prezintă un strat mai redus de grăsime abdominală și au mai mult colesterol bun.

Modul în care avocado funcționează la fiecare este diferit, și nu s-a descoperit un efect general pentru toată lumea, însă concluzia studiului este că persoanele care consumă în mod constant avocado au mai multe beneficii în menținerea sănătății decât cele care nu consumă acest fruct.

8. Avocado are un gust bun și o consistență ușoară

Alimentație sănătoasă

Avocado nu este doar un fruct sănătos dar este de asemenea un fruct delicios care poate fi consumat într-o variatate largă de preparate. De la bucățile de avocado din salate sau sandwich-uri pâna la cunoscutul sos guacamole, oricum este consumat avocado este o alegere delicioasă, cu o textură cremoasă, ușor de consumat cu alte alimente.

În concluzie, avocado sunt alimente extraordinare, pline de nutrienți de care ducem lipsă în alimentația zilnică. Un alt avantaj pe placul tuturor este contribuția acestui fruct la pierderea greutății și la sănătate în ansamblu.

Dorești să îți schimbi alimentația într-un mod sănătos? Nu ezita să îmi lași un mesaj. Poți începe schimbarea în bine azi!

Citește mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *